måndag 7 juni 2010

Vecka 21+4 - Första brytet





Va!? Redan inne i v.22?

Ja, det är så man räknar. 21 veckor + 4 dgr = v.22 på vardagsspråk.

Tiden går fort och magen den växer. Dagens besök hos barnmorskan Fiffi på Sundets mottagning gick bra. Bebbarna utvecklas som dom ska och vi fick höra ljudet från deras små hjärtan. Helt fantastiskt! Pojkens hjärtljud är inte klart för att hans moderkaka sitter på magens insida, men flickans lät som en lottotavla på cirkus...

I takt med att barnen växer växlar också Jennys humör. Fick känna på det första riktiga brytet i helgen. :)

På inköpslistan till lördagsmyset med gudbarnen stod det glass, korv, bröd, läsk m.m och A-fil.

När jag efter fulltecknad förmiddag med plantering av Funkior, en fullpackad tur till Sysav och till sist målning av planket, kom hem med "Lätt A-fil" istället för vanlig A-fil kom det ett skrik från köket. "När f-n började jag med Lätt A-fil, och hur f-n ska man kunna äta rabarberpaj med Päronsplit??"

Jag förstod ingenting. Antagligen lika lite som ni. Men i Jennys huvud swooshade det för en hundradels sekund förbi att jag insinuerat bantning genom att köpa en light produkt. Va - tycker han att jag är tjock!? När f-n bör... Dessa föreställningar ledde till en bryt, som ledde till gråt och till sist f-låt älskling, jag vet inte vad det är med mig.

Älskling, det är helt ok. Man kan äta Päronsplit till rabarberpaj och lätt A-filen kan jag ta.

Hormonerna hurrar.

Kompisarna Malin&Fredrik med Jennys gudbarn Tilde och lillasyster Line, och Ulli&Johan kom förbi för en eftermiddagskorvmedbröd. För småtjejerna hamnade korven mest på golvet men jordgubbarna verkade hitta rätt.. ner i munnen. Rabarberpajen var urgod och smakade klart bättre med riktig vaniljglass än med päronsplit.

Senare på kvällen kom Patrick och Emma med lille Casper, mitt gudbarn. Nytt lass med grillkol på Webern och nypotatisen på spisen. En härlig middag i värmande kvällssol... life is good.

Söndagen började med golf Falsterbo med Niklas. Vi loosade bästboll-perhapsen mot pappa och hans vän. Gammal är äldst - i alla fall denna gång. 4 ner efter sista hålet. Revanchen stundar.

Efter golf i 23-graders bris åkte vi för att se till våra damer som likt sälarna på Måkläppen frossade hemma hos Lindas föräldrar. Svårflirtade efter en dags fullservice från Raymond åkte vi till Ljunghusens GK för middag. Alla beställde hamburgare med cola utom lilla söta Alma, hon tog ett glas mjölk.

En perfekt avslutning på en härligt solig helg..

Idag är det måndag och regnet har öst ner, men vad gör det när man fått höra sina barns hjärtan slå.

3 kommentarer:

  1. Roligt att ni bloggar :-) ska folja den med stort intresse fran NL!! Lots of love to both of you!!! Ekan

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att följa kidsens utveckling på er blogg, och även Jennys humör förståss... :-) Det tog ett tag innan jag kopplade namnet på bloggen, men nu föll polletten ner... Tack för en mysig korvgrillning i lördags, och speciellt tack för all jordgubbar säger Tilde!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg!! Känns bra att ha koll på er :) KRAM

    Ps. Känner igen det där med humöret. /Pontus

    SvaraRadera